Wednesday 26 December 2012

Masa depan (:

Hello and assalamualaikum . Ecehhh tajuk pun dah macam orang beso :D As you know , saya ada dua tahun untuk burgembira . I mean , nak sekolah , pakai baju sekolah , ikut peraturan . Study dengan member :) That dua tahun tu , saya nak spent time dengan kawan saya , dengan buku saya and stuff . Bagi you guys yang dah ada abang and kakak , maybe it's nothing to bother . Bagi saya , anak sulung . Everything must be perfect . My dad says , PMR tu biar jadikan satu pengajaran so saya tak ulangi dah . Kita tak perlu ingat yang sekali gagal , bukanlah gagal untuk selama-lamanya (: Perbaiki diri supaya kegagalan tak berulang . I'm very lucky sebab , my parents just cool for that ashamed result . But saya tahu , my mom macam kecewa sikit . Alahh , biasa lah orang perempuan . Nak gossip2 kan ? Obviously , saya kena tendang *gedebush , bang , bung* dari maktab . That is so not cool . But , what i'm proud of is Math dan Science saya A++ :D
Okay , back to the topic . Next year , saya dah decide nak amik aliran science sebab saya dah biasa (: Ibu cakap , pilih betul betul sebab kalau tak boleh score teruk . Tapi kalau amik science ni masa depan terjamin .  Tak , bukan nak cakap aliran lain tu tak menjamin masa depan tapii , nevermind . Mohon you guys tak terasa :) Bosan ? Kejap ehh , boleh jamu mata di bawah ^^




Ayah nak semuanya perfect , so ayah dah rancang masa depan saya . Dia nak yang terbaik untuk saya . Ayah nak saya jadi doktor . Truthly saya nak , tapi i'm not that type yang study hard . 24 jam hadap buku . No , that's not me . So saya cakap yang biar saya jadi cikgu . Cikgu BI of course :) Bila dah jadi cikgu , saya boleh lah sambung study ke , bukak bisnes ke . Muahahaha , impian besor :D Ayah kata fine . *Fuhh , nasib* My dad selalu cakap gini , belajar rajin2 gitu , gini , blahblah . Oh yeah , memang bosan . Tapi my parents memang faham gila sebab diaorang pun ada experience macam saya . Especially my dad , sebab dia duduk asrama . So dia tahu ni , tahu tu , alahh tahu macam2 lah ! Then dia selalu cakap gini --> Kalau malas belajar , you nak ke kerja salesgirl , duduk tercangak macam patung "ye cik , nak baju apa ? saiz apa ?" sounds funny kan ? Ehh , kerja tu bukan hina , halal lagi . Tapi awak nak kerja macam tuh ? Youguys nak ke kerja macam tuh ? Damn , tak nak . So , think wisely :D That's all from me . Papai , chaooo !



The End :D

No comments:

Post a Comment